2009. január 10., szombat

Az alábbi levelet 2009. január 9-én küldtem az Új Szó stábjának(lapigazgató, főszerkesztő, helyi tudósító, régió rovat szerkesztője):

Tisztelt Főszerkesztő Úr!

Az ünnepek és egyéb elfoglaltságaim miatt eddig nem adódott lehetőségem, hogy boldog új esztendőt kívánjak Önöknek. Tollat ellenben nem csupán ezért ragadtam. Lapjuk 2008. december 31-ei számában sajnálatos módon tudósítójuk vétett az újságírói etika alpvető szabályai ellen. A tárgyalt „Ön hazudik, képviselő úr!" című írásban engem negatív színben tüntet fel az Új Szó, úgy, hogy az én álláspontom megismerésére kísérletet sem tesz. Ezen felül, a tárgyalt időszakban V. Krasznica Melitta, meggyőződésem szerint nem tartózkodott még az ülésteremben. Az ominózus szóváltás – melyet semmiképpen nem nevezhetünk parázs vitának, hiszen vitára a város vezetője, vagy más alkalmazottja és köztem nem került sor – után jegyeztem meg a mellettem ülő képviselő társamnak, mikor a terembe belépni láttam kolléganőjüket, hogy az Önök tudósítója sajnos lemaradt a történésekről.

Az Önök lapjától ez esetben nem kérek helyreigazítást, illetve nem fordulok az újságírói szindikátushoz sem a sajtóetikai vétség miatt. Ellenben felhívom a figyelmüket arra, hogy egyre többen mondják vissza az Új Szó előfizetését és szoknak át az egyetlen magyar nyelven megjelenő napilap vásárlása helyett a hasonló jellegű, szlovák nyelvű félbulvár lapok olvasására. Ez a tendencia azt gondolom Önök számára sem rejt perspektivikus jövőképet. A hétköznapi emberek éheznek a korrekt, nem egyoldalú, elfogulatlan tájékoztatásra.
További munkájukhoz sok egészséget kívánva,
üdvözlettel: Petheő Attila

Nincsenek megjegyzések: