2008. július 29., kedd

Városi közlekedési javaslatot/tervezetet készíttet az önkormányzat. A kezdeményező a Városfejlesztési Bizottság volt. A komáromi Ifjúsági Csoport elnöke, Horváth Kornél pedig azzal az ötlettel jött, hogy mi, akik az önkormányzatban az MKP ICS tagjai vagyunk, adjunk be javaslatokat. Össze is ültünk az ír kocsma teraszán Dékány Gábor, Horváth Kornél, Keszegh Béla és magam, hogy körbejárjuk a témát.

Én a következő javaslatokat terjesztettem ifjú képviselőtársaim elé:

Bicikliutak
Fontosnak tartom, hogy Komáromot biztonságosabb várossá tegyük. Ehhez nagyban hozzájárulhat a tudat, hogy megteszünk mindent annak érdekében, hogy akár Balázs fiammal be merjek biciklizni a városba.
Béla javaslata az volt, hogy Őrsújfalut összekötő kerékpárút a Szigeten keresztül jöjjön a Belvárosba. Ezt az utat meglátása szerint a Sirályban lakó egyetemisták is igénybe vennék. Én amondó voltam, hogy a kettes lakótelepet és a hetes lakótelepet kössük össze a hajógyárral, ezen a szakaszon egyébként is nagy a kerékpár forgalom és relatív bejáratott és biztonságos a bicajosok útja. Innen pedig a hajógyári buszmegálló mögött menjen végig a bicikliút egészen a Sziget csücskéig. Igy a munkahelyek könnyen megközelíthetőek lesznek. Nyáron pedig a Holt-Vág és a Duna is kerekes összeköttetésbe kerül a legnépesebb lakótelepeinkkel.

Járdaszigetek
A Komáromba beömlő forgalom életveszélyessé teszi a közlekedést a város szélein. Javaslatom ezért az, hogy Komárom "kapuihoz" tegyünk forgalomlassító járdaszigeteket (ilyet sok-sok európai országban lehet látni). A Vág híd lábához, vagy az Ister elé, a vámról lejövet a DM és VÚB közé, Pozsony felől érkezve Őrsújfalun a templom és a Party étterem, majd a Kozená Galantéria és az SAD közé, a Reál benzinkúthoz (a hajógyári buszmegállónál).

Fekvőrendőrök
Meglátásom szerint városunkban honos fekvőrendőrök nem hatékonyak. Javaslatom az, hogy emelt, piros-fehérre festett átkelőket építsünk az iskoláink elé, a Jókai u. és a Határőr u. kereszteződéséhez, temetőink bejáratához és a sétáló övezet összes bejáratához.

Mélygarázsok
Komárom arculatát nagyban meghatároza a megnövekedett jármű forgalom, illetve az ehhez tartozó parkoló autók tömege. Szívem szerint minél több parkolót a föld alá vinnék és növelném a sétáló területek és a parkosított területek számát/nagyságát. Mélygarázsokat elképzelésem szerint a Határőr utca végére és a Stefánik tér alá kellene építenünk. Ezen felül elgondolkoznék rajta, hogy a nagyobb lakótelepeken is ingyenes mélygarázsokat építsünk. Pl. a Szegfű utca és a rakpart keresztezésénél található aszfaltcsík alá. A felszínt parkosítanám. Ilyen hely még a Komensky utca és a Víz utca kereszteződésénél található sportpály, ami alá szintén ingyenes föld alatti parkolót építhetnék. Jelzem ilyen parkolók kiépítésére a közelmúltban lehetett pályázni is.

Körforgalmak
Végül, de nem utolsó sorban elérkezünk városunk egy érzékeny pontjához. (Na nem annyira érzékeny, mint polgármesterünk 2002-es választások óta klasszikussá vállt, máig meg nem valósult szlogenje :-), hogy: "Új hídon az egyetemvárosba" )
Komolyra fordítva. A körforgalmak. Érzékeny pont. A Kauflandnál 39 millióért akarnak építeni. Itt azért nem lehet, mert megyei út, ott azért, mert országos jelentősségű főút vonal. Mindig van kifogás. No, de a városi utakon miért nem lehet immáron hat (6) esztendeje körforgalmakat építeni?? Két olyan utat is túrtak mostanság, ahol elkelne a körforgalom. Sőt, ha időben kapcsoltak volna az illetékesek, akkor két legyet lehetett volna ütni egy csapásra. A Béke utcán, az Anfi felé menet elférne egy körforgalom - itt túrtak pár hete. A Thaly Kálmán utca és a Gombai utca kereszteződésében is jól jönne a körforgalom- itt is pár hete túrtak. A teendő annyi lett volna, hogy a projekteket elkészítik és az egyébként is lemart részen kialakítanak egy-egy körforgalmat. Nem is drága mulatság így. Az egyiket a rendőrség is javasolta, ennek ellenére semmi sem történt. Biztosan jobb buli valakinek, ha elkészítheti a projektet, újra alapokig feltőrhatja, majd körforgalommá alakíthatja az utat...
Ezeken túl két kereszteződés van, ahová szükség lenne még körforgalomra. Lassan mondom, hogy mindenki megértse - idézhetném a klasszikust: még mindig városi utakról beszélek. Az Eötvös utcán az uszoda mögött, ahogy az ember a temető felől a rakpart felé megy. A negyedik körforgalmat pedig, melynek a kiépítését a rendőrség is ajánlotta, a Villanytelepi út és a Körút kereszteződésébe építeném.
A fentiek voltak a javaslataim, melyeket az Ifjúsági Csoport javaslat - csomagjába szántam. Remélem, nem találnak süket fülekre.

Nincsenek megjegyzések: