2009. november 28., szombat

Komárom a felvidéki magyar kultúra fővárosa
Aki ezt cáfolni meri, az tájékozatlan. Csak a mai napon négy olyan rendezvényen képviseltette magát a család, ami magyar központtá teszi, az amúgy fogyó lélekszámú és egyre több idegen szót hallató, szülővárosomat.
A gimiben kellett volna, hogy megrendezzék a Magyarok Szövetségének Szent Korona - napját ma, de az ottani igazgató (van-e ki e parlamenti képviselő nevét nem ismeri)kitiltotta onnan őket. Mentsvárként jött a Selye Egyetem, ahonnan meg az adóinkból élő miniszter tiltotta ki őket. Rosszakaratúak azt mondhatnák a két kitiltóra, hogy ugyanaz a firma :-)
No, így került a rendezvény egy szintén méltó helyre, Izsára. Ott hallgattam meg Vukics Ferenc előadását. Élvezetes volt.
Eközben kicsiny családom a Révben hallgatott koncertet. Izsáról én a Jókai Egyesület közgyűlésére mentem, ahol Radnótinak szenteltek 20 percet az előadók. Semmiképpen sem kívánom kiemelni a verset mondó Habodász Istvánt, egykori tanítványomat, akinek már múltkor is volt alkalmam Bátorkeszin a Csemadok 60. szülinapján az alázatát megdícsérnem. Egyszóval István egyszerre sztár és kultúrtárs. Ott az Érsekújvári Rockszínpad tagjaként szolgálta a magyar kultúrát, ma pedig komáromi srácként egy patinás szervezet közgyűlésén szavalt Nagy Ferenccel, Tücsök Nikolettel és sok mással együtt.
Innen a Révbe mentem, hogy jobbik felem a Tiszti Pavilonba mehessen prímás találkozóra. Mi pedig Balázzsal hazajöttünk pancsizni. Egyénbként a felsorolt rendezvények egyikén sem láttam Komárom vezetőit (ha van egyáltalán ilyenünk...).
Az természetesen nem is mondom, hogy közben Jakuzzáéknak köszönhetően gördül Naszvadon a Száll a hír nyelvtörvény ellenes turnénk...úgy hallom megint telt ház előtt.


A Radnóti emlékműsort előadók

Nincsenek megjegyzések: